Eerste kennismaking

Waarom de Prinses Marijkeschool?

Bent u op zoek naar een nieuwe school? Wie weet is de Prinses Marijkeschool de school voor uw kinderen?

We zouden het zeer op prijs stellen met u door de school te gaan om u een indruk van onze school te geven. Jazeker, onze school is prachtig gelegen. Dat is mooi meegenomen. We hebben weliswaar een gebouw uit 1956 maar wel een gebouw met heel veel sfeer. Kom die sfeer eens proeven. Zeven lokalen liggen op de eerste verdieping. Mede daardoor is het in onze lokalen heerlijk rustig en hebben we uitzicht op het omliggende groen.

De Prinses Marijkeschool is in deze tijd van snelle veranderingen de school die een belangrijke fundering biedt aan de leerlingen om goed voorbereid deel te nemen aan de maatschappij van nu en die van de toekomst.
Onze school biedt de leerlingen veiligheid, structuur en rust door duidelijke regels en afspraken.
Wij zijn een adaptieve school die leerlingen van alle niveaus optimale, meetbare
ontwikkelingsmogelijkheden biedt voor hun cognitieve, sociale, creatieve en culturele ontwikkeling.
Gezamenlijk hebben we de overtuiging dat de leerling van vandaag recht heeft op de digitale mogelijkheden van vandaag en morgen om in te zetten bij zijn of haar persoonlijk leerproces.
De leerlingen leren zelfstandig werken, samenwerken en verschillen te accepteren en respecteren.
Zij leren verantwoordelijk te zijn voor zichzelf, voor anderen en voor de materialen op school. Ouderbetrokkenheid en samenwerking met de ouders worden over en weer belangrijk gevonden en krijgen wederzijds aandacht. Hierbij is een goede communicatie voor ons zeer belangrijk.
Wij hebben oog voor onze kwaliteit van onderwijs. Om dit te bereiken is scholing van onze leerkrachten een voorwaarde.

Goede sfeer

We willen graag een goede sfeer in de groep. Een goede sfeer is een voorwaarde dat onze leerlingen met plezier naar school gaan. We gebruiken de methode Leefstijl om de sociale vaardigheden van onze leerlingen verder te ondersteunen. Daarnaast vullen ouders, leerlingen vanaf groep 5 en de leerkrachten een vragenlijst in van ZIEN!. Deze vragenlijst gaat over hoe de kinderen het op school vinden. De resultaten van deze vragenlijst bespreken we met onze leerlingen en ouders. Zo nu en dan komt het voor dat we een leerling sociale vaardigheidstraining laten volgen, dit natuurlijk altijd in overleg met de ouders/ verzorgers.

We ontmoeten u graag!

We kunnen natuurlijk nog veel meer vertellen. Lees onze schoolgids er eens op na. Vraag andere ouders/ verzorgers wat ze van de Prinses Marijkeschool vinden. Wat zijn hun ervaringen?

We ontvangen u graag voor een gesprek en een rondleiding. Dat kan het gehele jaar door. Bel ons op 0548-615312.

Met vriendelijke groet,

Marieke Naberman,